לעצב UI UX בצורה אופטימלית לזיכרון האנושי

לעצב UI UX בצורה אופטימלית לזיכרון האנושי

בתור מעצבים, אנחנו רוצים לשאוף לעצב עבור הזיכרון לטווח קצר במוח האנושי. עומס הזיכרון קל יותר והאינטראקציה מהירה יותר ומתקיימת ללא שגיאות. אם המשתמש צריך לזהות או לשלוף מידע כלשהו מהזיכרון לטווח ארוך זה לוקח זמן, עומס קוגניטיבי ומגביר את ההסתברות להתרחשות שגיאה.

פירורי רמזים עבור המשתמש

לדוגמה: בידול לינקים שכבר ביקרנו בהם בצבע או צורה אחרים מאפשר הקלה משמעותית למשתמש בלנסות ולזכור את הסטטוס שהוא נמצא בו בכל זמן נתון בהתמצאות המרחבית.

אימות משתמש

מתכננים אימות משתמש ע”י יצירת סיסמה? דאגו שהדרישות שלכם מהמשתמש יהיו סבירות. הגדרת תקנים גבוהים מדי ביצירת סיסמאות עשויה להיראות כאמצעי יעיל להגברת האבטחה של המערכת, אך סביר להניח שתגרום לכך שהמערכת תהיה פגיעה יותר. המשתמש הממוצע יאלץ לרשום את הסיסמה וליצור הכבדה נוספת על הזיכרון לטווח הארוך שלו. (הצורך בלזכור מה הסיסמה כמו הצורך בלזכור היכן שמרו אותה ומה הדרך להגיע לשם).

למעצבים היום יש חופש הרבה יותר גדול לעצב את חווית המשתמש באופן מושלם. כאתם חושבים על העיצוב של המוצר שלכם או מקבלים את התוצרים מהמעצב שלכם, תמיד חשבו על איך אתם מקלים על היוזרים שלכם ברמץ הזיכרון לטווח ארוך ושאתם מעצבים עבור הזיכרון לטווח הקצר. תבלו את החוויה שעובר היוזר שלכם באלמנט רגשי וכך תדאגו שהמוצר שלכם יהיה זכיר ויקלט בזיכרון לטווח קצר באופן חיובי. הקלת העומס הקוגניטיבי על המשתמש שלכם יוריד את החסמים הטבעיים ויגביר את הערך שהוא מקבל עבור המוצר שלכם.

זמין לכל בקשה

השאירו פרטים ברורים ואחזור אליכם עד הארוחה הבאה, מבטיח.

    logo-face-fucsia
    איתי אלון
    מנכל ובעלים

    Related Posts

    1
    ItayAlon.com
    הי
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן