אסטרטגיה למוצר דיגיטלי

על קצה המזלג בהבנת האסטרטגיה המוצרית

מהי אסטרטגיה מוצרית?

האסטרטגיה המוצרים עונה על שאלות מגוונות ומהותיות עבור היזם והשותפים לדרך. שאלות כגון: מי קהל היעד? האם יש יותר מקהל יעד אחד? מה בדיוק כואב לו? איך הם עושים את הפעולה הזו היום? מה חשוב להם? מה אני רוצה לחדש להם?, האם יש לי מתחרים? אם כן מה הם עושים? מהן החוזקות/ חולשות שלהם? ועוד מגוון שאלות כלליות ונקודיות בהקשר לתחום בו אתם פועלים כיזמים.

ברוב המקרים, יזמים מדלגים על האסטרטגיה המוצרית, אני לא יודע את הסיבה לכך אך אני רוצה שתדעו שהרבה מכישלון מוצרים בשלב שלאחר ההשקה תלוי וקשור בחוסר בהבנה מוצרית והבנת קהל היעד שלכם, נכון, לפעמים זה גם תלוי בליקויים בחווית המשתמש, אבל בואו נניח לרגע שחווית המשתמש שלכם מושלמת, ועדיין אתם מזהים פער בין מה שצפיתם למציאות – כנראה שהבעייה היא בתכנון אסטרטגיית המוצר.

מוצר מעולה, לא בהכרח יצליח בקלות!

מצאתם פתרון לבעייה שמחפשת אחד כזה? מעולה!, זו התחלה בהחלט יפה וכיוון נכון בתהליך בריאת המוצר. לעיתים אני נתקל במוצרים בעלי פתרון מעולה עם בעיית פעילות בעצימות נמוכה. ברוב המקרים, הסיבה לכך היא חוסר הבנת המפה הכוללת – האסטרטגיה המוצרית.

מנגנון הרווח והפסד – הקו העדיו שבין שימוש לנטישה

כשלכל משתמש יש היום טריטוריה דיגיטלית רחבה, הרבה יותר רחבה ממה שהיתה לו חמש שנים אחורה, ניהול הזמן והמשימות הופך להיות חלק משמעותי בהחלטה הספונטנית שעושה המוח במנגנון הרווח וההפסד. לכל אפליקציה או נכס דיגיטלי יש תפיסה מסויימת במוחו של המשתמש שלכם.

בתפיסה הזו פועלים שני כוחות עיקריים: רווח – מה אני מרוויח משימוש במוצר הזה? חיסכון בזמן, עדיפות טכנולוגית, אגו, קדימות, חוויה מעולה. ומנגד, מנגנון ההפסד – כמה זה קל, עובד חלק, קשה ללמידה, עונה לי על הצורך האישי, אמין, פשוט.
אתם חייבים להבין שמנגנון הרווח וההפסד הוא אינו מנגנון אבסולוטי אלא אינדיבידואלי ומשתנה וקיים אצל כל משתמש פוטנציאלי במידה כזו או אחרת. אתם רוצים לתפוס את המנעד של המנגנון הזה אצל היוזרים שלכם על מנת לספק עבורם רווח במידה גבוהה ולהימנע מההפסד במידה רבה ככל האפשר.

אחד מהמנגנונים המאפשרים את הבנת מנגנוני הרווח וההפסד הוא סקר ממוקד לקהלי היעד שלכם השואל שאלות פשוטות המאפשרות לכם היזמים להבין את הנקודות בהן תשקיעו ברווח מוצרי כדי לאפשר למוצר שלכם את ההזדמנות הטובה ביותר להשקה. חקירת קהלי היעד, מאפשרת לכם להבין את הצרכים שלהם טוב יותר, לזהות נקודות נוספות שלא חשבתם עליהן ולאפשר דיאלוג מתמשך כדי לחדד ולאפשר מוצר מדוייק יותר וחווית משתמש גבוהה למשתמשים שלכם.

להיות משתמש נלהב אצל המתחרים שלך

תורידו את כל האפליקציות המובילות שהן המתחרים שלכם, תרשמו, תהיו יוזרים פעילים! זה חוק חשוב להשאיר את המתחרים שלך קרוב ללב. זהו את הפעולות המשפיעות על הערך החיובי, נתחו את חווית המשתמש שלהם. אתם כנראה לעולם לא תוכלו לדעת את הסיבות המדוייקות למה שאתם רואים אבל יהיה לכם מושג טוב מה אתם צריכים בשביל להתעלות על מה שקיים ולהביא את הערך היחודי הגבוה ביותר. ברוב המקרים, האנרגיה לשינוי של שירותים דיגיטלים קיימים, היא יותר איטית ומסורבלת מאשר רעיון בהתהוות. שמרו אצלכם את היתרון.

לסיכום, אסטרטגיה היא צעד חשוב בתחילת חייו של המוצר שלכם, היא עונה על השאלות שמתחילות ב”למה”. לאלו שעושים את זה נכון, צפוייה חוויה מאתגרת ומעניינת שתלמד אתכם טפח נוסף מעבר למה שחשבתם שאתם יודעים. 

זמין לכל בקשה

השאירו פרטים ברורים ואחזור אליכם עד הארוחה הבאה, מבטיח.

    logo-face-fucsia
    איתי אלון
    מנכל ובעלים

    Related Posts

    1
    ItayAlon.com
    הי
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן