עיצוב אפליקציה : כל החוויה כולה

עיצוב אפליקציה : כל החוויה כולה

יש משהו בחוויה, שכשהיא לא שלמה,מידת ההנאה נפגמת.

גם בדברים הכי טריביאליים בחיים אנחנו פוגשים את עצמנו בדיאלוג עם החוויה: בבית קפה אנחנו בוחרים את המיקום והשולחן שהחוויה איתו מרגישה לנו שלמה.

ברוב המקרים אין לנו אפילו שמץ של מושג למה בחרנו במיקום הזה ואם היו מבקשים מאיתנו להסביר כנראה שלא הייתה לנו תשובה מנומקת. החוויה טבועה בנו מתוך הרגלים וחינוך שקיבלנו מהסביבה שלנו והחוויה הזו מרגישה לנו שלימה אם היא עונה במלואה על הציפיות שלנו.

מעצב מוצר טוב הוא זה שהחוויה היא המנוע שמניע אותו ליצור את העיצוב הייחודי שיגרום לנו למענה מושלם לציפיות שלנו. בעולם האפליקטיבי, תפקידו של מעצב האפליקציות הוא לממש את הציפיות שלנו בחוויה ולגרום לנו ליהנות ממנה כפי שציפינו ואף יותר.

החוויה שלנו מורכבת ממרכיבים שונים, אנסה לפרט אותם כאן:

אינטואיציה

האינטואיציה שלנו כבני אדם שסופגים מידע ומתחנכים על השינויים בזמן המובלים ע”י ענקיות כמו גוגל ואפל היא פרט חשוב ביותר לביצוע חווית משתמש בסיסית. בלי לדעת ולהכיר את עולם החוקים של החוויה האינטואיטיבית לא נוכל ליצור את הבסיס לעיצוב אפליקציה מתקדמת ופופולרית. בלשון פשוטה – האינטואיציה היא היכולת שלנו כמעצבי אפליקציות לגרום למשתמש לדעת מה תפקידו במשחק מבלי להסביר לו את החוקים יותר מדי, להבין את הגבול הדק שביון עיצוב אינטואיטיבי לעיצוב “תקוע” זו המומחיות של מעצב האפליקציה והמוצר.

מהירות

אנחנו חיים בדור שאין לנו זמן, חינכו אותנו שהכל בא לנו בקלות בלחיצת כפתור ואם זה לא ככה, אז יש לנו בעייה. בין 2 נקודות עובר קו ישר אחד. אם המטרה שלנו היא לגרום למשתמש לעשות פעולה מסויימת, חשוב שנביא אותו להבנה שהפעולה שעליו לבצע קרתה במהירות הגבוהה שהוא רגיל אליה. העבודה של המעצב כאן מתרחשת בכמה מישורים שונים (הדרך שהיוזר עובר, ההנפשה של האלמנטים השונים שמחזקים את הערך, מהירות טעינה ותזוזה ואיך דברים יזוזו על המסך).

סמלים ואייקונים

כמו כל מרכיב חשוב במתכון המנצח לעיצוב אפליקציה, לסמלים ולאייקונים תפקיד חשוב ביצירה כולה. הם חיבים להיות ברורים ונהירים ובעלי אופי משותף (עובי קו, צבעוניות, מצבים משתנים, גודל, צורניות). הבהירות של הבנת שפת הסימנים הזו משמעותה חיזוק השפה האינטואיטיבית ופשטות ההפעלה.

קלילות

אפליקציות שלוקחות את חווית המשתמש ברצינות מדי, משדרות מסר משעמם ובנאלי. קלילות בעיצוב אפליקציות לסמארטפונים מביאה את המעצב ליצירת רגעי חוויה גבוהים, זו הדרך של המעצב לבוא לידי ביטוי ולהחדיר קצת מעצמו לתוך המבנה הכללי של האפליקציה, שילוב קורטוב של הומור, קלילות והפתעה מחזק את החוויה ומעצים אותה.

מהירות

אנחנו חיים בדור שאין לנו זמן, חינכו אותנו שהכל בא לנו בקלות בלחיצת כפתור ואם זה לא ככה, אז יש לנו בעייה. בין 2 נקודות עובר קו ישר אחד. אם המטרה שלנו היא לגרום למשתמש לעשות פעולה מסויימת, חשוב שנביא אותו להבנה שהפעולה שעליו לבצע קרתה במהירות הגבוהה שהוא רגיל אליה. העבודה של המעצב כאן מתרחשת בכמה מישורים שונים

זמין לכל בקשה

השאירו פרטים ברורים ואחזור אליכם עד הארוחה הבאה, מבטיח.

    logo-face-fucsia
    איתי אלון
    מנכל ובעלים

    Related Posts

    1
    ItayAlon.com
    הי
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן